Κετογονική δίαιτα: κάνει για την νοσογόνο παχυσαρκία;

Κετογονική δίαιτα είναι μια τροποποιητική δίαιτα που βάζει τον οργανισμό σε μια διαδικασία αυξημένης καύσης λίπους έτσι ώστε να καλύψει τις ενεργειακές του ανάγκες.  Συνεπάγεται λοιπόν ότι μπορεί να είναι η ιδανική δίαιτα για την θεραπεία της παχυσαρκίας.

Είναι όμως μια ιδιαίτερη δίαιτα και χρειάζεται προσεκτικούς χειρισμούς για να αποφύγουμε τις παρενέργειές της και να έχουμε το βέλτιστο αποτέλεσμα.

Το πρώτο σωστό βήμα για την εφαρμογή της κετογονικής δίαιτας είναι να καταλάβουμε πόσων ειδών κετογονικές δίαιτες έχουμε.
Έχουμε δύο ειδών κετογονικές δίαιτες ως βασικές κατηγορίες.

  1. Κετογονική δίαιτα  με υψηλά λιπαρά.
  2. Κετογονική δίαιτα  με χαμηλά λιπαρά.

Η κετογονική δίαιτα με τα υψηλά λιπαρά έχει μερικές δράσεις όπως η ανορεξία που αισθανόμαστε όταν την εφαρμόζουμε αλλά δεν κάνει για την επίλυση της παχυσαρκίας. Ο κύριος λόγος που δεν κάνει για την παχυσαρκία είναι ότι: η υπερβολική καύση λίπους που προκαλείτε προέρχεται από το λίπος της τροφής που η περιεκτικότητά του μπορεί να ξεπερνά και το 80% των ολικών θερμίδων που προσλαμβάνουμε. Από την άλλη θα πρέπει να σκεφτούμε ότι το παχύσαρκο άτομο είναι ένα άτομο που έχει αυξημένο κίνδυνο υγείας με την αύξηση των λιπαρών.

Αυτή η δίαιτα είναι μία δίαιτα που ανακαλύφτηκε και προτάθηκε για την θεραπεία της βαριάς επιληψίας. Σήμερα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στο διαδίκτυο λανσάρεται σαν η ιδανική δίαιτα για το αδυνάτισμα. Αποκρύπτοντας δε ή μη γνωρίζοντας με ποιον τρόπο δρα στον οργανισμό, πόσο χρόνο μπορεί να την εφαρμόσει κάποιος με ασφάλεια και ποιες είναι οι παρενέργειές της. Γι’ αυτό θέλει μια προσοχή και επειδή τα θέματα που μπορεί να προκύψουν είναι ιατρικά πρέπει να απευθυνόμαστε σε ειδικούς του θέματος ιατρούς και μόνο.

Όμως μην σας γεμίζω απογοήτευση. Με τους κατάλληλους χειρισμούς, με την σωστή επιλογή και την κατάλληλη καθοδήγηση η κετογονική δίαιτα είναι το θαύμα στην επίλυση της παχυσαρκίας.

Καμία σχέση όμως με την  κετογονική δίαιτα με τα υψηλά λιπαρά δεν έχει η κετογονική δίαιτα με τα χαμηλά λιπαρά. Η μάλλον έχουν, αλλά είναι μόνο μία, ότι και οι δύο προκαλούν στον οργανισμό μια μεταβολική κατάσταση που λέγεται κέτωση.

Η κύρια διαφορά είναι ότι:

  1. Η αυξημένη καύση λίπους στην δίαιτα με τα υψηλά λιπαρά είναι αντιδραστική προς την προστασία μας και αφορά το λίπος της τροφής.
    Στην κετογονική δίαιτα με τα χαμηλά λιπαρά ή αλλιώς ονομαζόμενη ΝΗΣΤΕΙΑΚΗ ΚΕΤΟΓΟΝΙΚΗ ΔΙΑΙΤΑ η κέτωση προέρχεται από το λίπος το δικό μας. Δηλαδή από την καύση του λίπους των αποθηκών μας.
  2. Δεν επιβαρύνει τον οργανισμό με περισσότερα λιπαρά.
  3. Είναι μικρής διάρκειας χωρίς να προκαλεί μεταβολικές διαταραχές στον οργανισμό. Οι παρενέργειες που παρουσιάζονται στην κετογονική με τα υψηλά λιπαρά εδώ δεν διαρκούν.
  4. Διαβάζει τους μεταβολικούς χρόνους του οργανισμού και τα αποτελέσματα στο αδυνάτισμα είναι μοναδικά, μόνιμα και αληθινά.

Συμπερασματικά, ΝΑΙ, η κετογονική δίαιτα κάνει ως μεθοδολογία για ένα πραγματικό αδυνάτισμα με υγεία και χωρίς επιπλοκές ακόμα και στην νοσογόνο παχυσαρκία. Η απώλεια βάρους είναι ταχύτερη και μεγαλύτερη. Όμως σε αντίθεση με την βαριατρική χειρουργική παρέμβαση είναι μια δίαιτα και θέλει συνεργασία και θέληση. Ενω βασικά θα πρέπει να αλλάξετε τον τρόπο σκέψης για την αντιμετώπιση της παχυσαρκίας.

Scroll to Top